Lustro, które pokazało mi dobrą drogę

Obaveštenja o novim fičerima i svemu ostalom vezanom za KeepItFit aplikaciju
harshdorolice
Pridružio se: 31 Jan 2026 14:58

Lustro, które pokazało mi dobrą drogę

Post od harshdorolice »

Siedziałem w samochodzie na parkingu przed marketem. Żona poszła po zakupy, a ja – zgodnie z naszym zwyczajem – zostałem w aucie, żeby posłuchać radia i pomyśleć o swoim. Pracuję jako monter instalacji fotowoltaicznych, dużo jeżdżę po domach, dużo drabin, dużo słońca. Ale ten dzień był wyjątkowo ciężki. Rano pokłóciłem się z klientem, potem okazało się, że na magazynie brakuje kluczowych kabli, a na koniec dostałem SMS, że rachunek za prąd poszedł w górę. Paradoks. Zarabiam na panelach, a sam ledwo spinam budżet.

Przeglądałem telefon, szukając czegoś, co odwróci moje myśli. I trafiłem na wpis na jakimś forum. Ktoś pisał o stronie, która jest czasem niedostępna, ale istnieje sposób, żeby ją odblokować. Nie znałem się na tym – dla mnie internet to Facebook, Allegro i mapy Google. Ale coś mnie zaciekawiło. Nie wiem, czy to zmęczenie, czy ta wieczna polska frustracja, że wszystko jest zablokowane. Zacząłem czytać dalej. Ludzie wymieniali się adresami, mówili o „lustrach”. Jeden z nich opisał, jak łatwo można wejść, jeśli tylko zna się odpowiedni link.

Zapamiętałem jedną nazwę. Wieczorem, gdy żona już spała, włączyłem starego laptopa. Wpisałem w wyszukiwarkę to, co wyczytałem na forum. Okazało się, że strona główna rzeczywiście nie działała. Ale pod jednym z linków – znalazłem działający. To było tak zwane vavada mirror. Nie wiedziałem wtedy nawet, co to znaczy. Po prostu kliknąłem i wszedłem. Strona wyglądała identycznie jak oryginał, wszystko działało płynnie. Żadnych ostrzeżeń, żadnych komunikatów o błędzie.